• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68136
+
-

خلخال -  اسالم، جولانگاه موتورسواران بدون پیست

اداره ورزش و جوانان خلخال قادر به تامین زمین و امکانات مورد نیاز برای احداث پیست ویژه موتورسواری کراس نیست

جمعیت جالب توجهی که اکثر آن‌ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، در گوشه جاده خلخال - اسالم تجمع کرده‌اند. موتوسواران به نوبت و برخی اوقات چندتایی به دیواره جاده می‌زنند و هنرنمایی می‌کنند. به گزارش ایرنا، صدای گوشخراش موتورها، هلهله و کف زدن جوانان و ترافیک نسبتاً سنگینی که ردیف شدن خوردوها در جاده خلخال - اسالم ایجاد کرده است، این جاده را به پیست موتورسواری تبدیل کرده است.

تنها جای مناسب برای تخلیه هیجان از دید جوانان دیواره‌های نسبتاً بلند جاده کوهستانی خلخال - اسالم در کنار خودروهایی است که برخی از آن‌ها با دیدن این وضعیت از سرعت خود کم می‌کنند و برخی نیز با عصبانیت پدال گاز را فشار می‌دهند و با ایجاد دود و غبار مسیر جاده را می‌پیمایند. 


خطرناک اما پرهیجان 

یکی از جوانان می‌گوید: نبود پیست موتورسواری ماده کراس در خلخال موجب انجام تمرینات این رشته در کنار این جاده شده است. «حسن»، که بر روی موتور خود را آماده ویراژ در کناره جاده می‌کند، درباره خطرناک بودن اقدامشان عنوان می‌کند: قبول دارم این کار خطرناک است و باعث ترافیک می‌شود ولی چاره‌ای نیست؛ وقتی پیست و جای مناسب دیگری نیست چه باید کرد؟ 

«حمید» از علاقه‌مندان خلخالی موتورسواری است و عنوان می‌کند: از سال‌ها پیش علاقه‌مندان به رشته موتورسواری کراس و کوهستان خواستار تهیه محلی مناسب برای انجام تمرینات و مسابقات خود هستند ولی بی‌توجهی به این امر و فقدان پیست موتورسواری موجب شده موتورسواران کراس به این‌جا بیایند. هر هفته علاوه بر جوانان خلخالی تعدادی از موتورسواران استان گیلان نیز در این مکان حاضر می‌شوند و به تمرین و مسابقات دوستانه می‌پردازند. 


تلاش اداره ورزش نتیجه نداشته است 

سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال هم بیان کرد: با وجود فعالیت چندین ساله موتورسواران رشته کراس در این شهرستان تاکنون هیچ محل مشخصی برای انجام تمرینات علاقه‌مندان این رشته تهیه و مشخص نشده است.  «ایوب طالب‌پور» افزود: در حال حاضر این اداره قادر به تامین زمین و امکانات مورد نیاز برای احداث پیست ویژه موتورسواری کراس نیست. 

به گفته وی با توجه به محدودیت اعتباری موجود در بدنه ورزش کشور حل این مشکل نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد امکانات مورد نیاز ورزشکاران از سوی افراد و شرکت‌های اقتصادی علاقه‌مند است. طالب‌پور بیان کرد: در گذشته محلی برای انجام تمرینات و مسابقات علاقه‌مندان به رشته موتورسواری در جاده خلخال به بلیل در اختیار اداره ورزش و جوانان این شهرستان قرار گرفته بود که به دلیل مخالفت همسایگان و شکایت از سروصدای موتورها تمرینات در این محل تعطیل شد. 

هیات اتومبیلرانی و موتورسواری این شهرستان از سال‌های گذشته برای واگذاری محلی مناسب جهت ایجاد پیست موتورسواری از محل اراضی ملی تلاش کرده ولی با توجه به فعالیت اکثر پیست‌های کشور زیر نظر بخش خصوصی تاکنون نظر مثبتی برای تامین زمین مورد نظر و یا سرمایه‌گذاری دولتی دریافت نکرده است. 

با تمام مشکلاتی که مطرح می‌شود جوانان علاقه‌مند به ورزش‌های هیجانی در خلخال بین علاقه و اشتیاق خود به این رشته ورزشی و کمبود امکانات در شهرستان خلخال قرار گرفته‌اند. آن‌ها چشم امید به دستان توانمند افراد و شرکت‌هایی دوخته‌اند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری با توجه به این‌که خلخال منطقه‌ای گردشگری است بی‌شک مقرون به صرفه خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید